Jag har drivit Minutemailer som en slags hobby startup under många år tillsammans med Tobias och Carlos som bygger själva tjänsten. Det har inte gått snabbt men hela tiden funnits betalande kunder som flitigt använt tjänsten och betalat för den.
På senare tid märks det att tjänsten börjar mogna och bli tillräckligt bra. Vi når månad efter månad över 100 000 i intäkter och ökar långsamt trots vi inte gör någon marknadsföring.
Vi har också en idé på en twist på det hela som gör tjänsten mer unik. Eftersom det handlar om nyhetsbrev och epostmarknadsföring och det finns massor av liknande tjänster på marknaden blir det lätt att man jagar ikapp för att bygga features som de andra har. Vilket är omöjligt när man driver det på det sättet vi gjort.
Men… med en egen twist som ingen av de andra har kan vi bli unika och hamna i en egen kategori. Jag tror det kan bli riktigt bra. Vi måste bara orka bygga det som behövs och lansera det.
Nyhetsbrev och epost är som vit målarfärg på Internet. Det finns där överallt i bakgrunden men ingen tycker det är speciellt spännande.
Nyhetsbrev och epost är som vit målarfärg på Internet. Det finns där överallt i bakgrunden men ingen tycker det är speciellt spännande. Det kommer dock alltid finnas kvar, ingen kommer lyckas bygga bort epost helt och det kommer alltid finnas företag som vill betala för att kommunicera med sina kunder med epost.
Jag tror det går att göra nyhetsbrev och epost lite intressantare igen. Jag ska inte säga sexigare, då det känns oerhört töntigt men något åt det hållet ändå. Vi får se.
Jag hoppas vi kan komma ut med en beta mot befintliga kunder innan sommaren och släppa något bredare efter sommaren. Sen trycka på med marknadsföring och dubbla intäkterna månad för månad. Då blir vi en riktig business.